Followers

Sunday, 28 July 2013

Laksa oh Laksa

Semalam first time buat laksa..teringat nak makan laksa dah lama..tapi macam takde mood je..tanya abang..dia nak burger je..hmm..delay lagi..tp semalam..nekad nak buat laksa..

So telefon la my sister my sister untuk tanya resepi..dia memang rajin bab-bab memasak ni..selalunya bila balik kampung..saya main order je..dia masak..saya makan..nak buat camna..dia masak sedap..huhuhu

Alhamdulillah..laksa menjadi..abang cakap..not bad lah..tp saya lupa nak ambil gambaq..sebab bateri tak dah abes..dan ambik gambar condiments je..pastu lup..dah abes bateri...bertabah ajelah..

Anyway laksa memang ok..cuma kurang asem sikit je..yg leftover semua letak dalam freezer..so anytime nak makan dah ada..reheat je..

Ni laksa sarawak yang masak sebelum tu..lama tak makan..teringat ada laksa paste dalam freezer..maka kak ton pun gigih la pi cari barang..yang leceh pasal laksa sarawak ni..condiments dia banyak sangat..ada telur, daun ketumbar, taugeh, timun, udang, ayam dan limau nipis..tapi sangatlah sedap..





No comments:

Post a comment