Followers

Monday 8 July 2013

Tabiat atau buang tabiat??

Assalamualaikum..salam petang isnin..hari ni kat langkawi..hujan seharian..so bila sejuk-sejuk ni..penyakit malas mandi pun datang..alasan air sejuk sekarang..padahal water heater dok ada..alasan sejuk..tapi sebenarnya malas.

1) Malas mandi

Tabiat atau memang penyakit M A L A S..ada setengah orang memang tabiat dia mandi waktu tengah hari sbb malas nak mandi waktu pagi..alasan cam saya gak..sebab sejuk..tapi kalau tiap2 hari tu..alasan sejuk boleh pakai lagi ke?. lagi tak pukul 12, pukul 1, dia tak akan mandi..memang on time..ataupun, bila nak keluar je baru mandi..kalau tak satu hari tak mandi..ada ke orang camni ek?.

2) Korek hidung

Ni kes macam anak saya yang no 2, dimana ada kesempatan, situlah dia korek, celek taik hidung sesuka hati ja..tangan setiap masa di hidung..tambah-tambah time kusyuk..tengah tengok youtube, tv, dalam kereta, dalam feri, flight..lagi ada kesempatan..dia carry on je..tanpa segan silu..hehe

3) cuci tangan

Ada kawan sekampung ngan saya dulu..saya selalu pi tengok tv rumah dia..sebab rumah dia dapat tv3 (time tu belum wujud asyro. rumah saya cuma tv 1 dan 2 je). Kejap-kejap dia pegi cuci tangan, selang sejam..yang boleh perasan mak dia bgtau..oh..alkisahnya..hehe..tak taulah tabiat tubadamlagi tak sekarang ni..

4) Seh hinguih ( buang hingus) walaupun xde..

Pantang jumpa kain, tissue, mesti  dia seh hinguih..padahal tak selsema pun..garenti..ada je benda tu kat tangan..itu yg dia buat dulu..

5) Tangan takleh dok diam

Ada je benda dia nak buat..even waktu tidur..mata pejam..tapi tangan jalan..

Itu yang tetmampu saya list downkan setakat ni..otak tak bape nak jalan..batuk tak habis-habis lagi..

adios..

No comments:

Post a Comment